دانلود فایل*پیشینه ومبانی نظری تحقیق اصول و هدف های آموزش و پرورش*

پیشینه ومبانی نظری تحقیق اصول و هدف های آموزش و پرورش ,مبانی نظری تحقیق اصول و هدف های آموزش و پرورش ,پیشینه نظری تحقیق اصول و هدف های آموزش و پرورش ,پیشینه ومبانی نظری تحقیق ,اصول و هدف های آموزش و پرورشپیشینه ومبانی نظری تحقیق اصول و هدف های آموزش و پرورش|31010330|bc|
در حال حاظر فایل کامل و برتر با عنوان پیشینه ومبانی نظری تحقیق اصول و هدف های آموزش و پرورش آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.

فایل 37 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد.


توضیحات:
فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

بخش هایی از محتوای فایل ::

«هر کشوری مطابق با فلسفه اجتماعی و جهان بینی خود،احتیاجات جامعه،کودکان و نوجوانان و انتظاراتی که از آموزش و پرورش دارد،هدف های آموزش و پرورش خود را تعیین می کند که ممکن است با هدف های آموزش و پرورش کشورهای دیگر کاملاً متفاوت باشد،با وجود این،صرف نظر از اختلاف آراء فلسفه اجتماعی،نیازهای جوامع مختلف،اصول و هدف های آموزش و پرورش به نظر تا حدی ثابت و اساسی هستند و تقریباً مورد قبول دانشمندان تعلیم و تربیت داخل فن
می باشند،از این قرارند:

1- اصل تامین رشد زیستی و سازگاری موجود انسانی در برابر محیط طبیعی و انجام دادن وظایف حیات: تربیت از لحاظ جسمانی و بدنی است که باید فرد را در رشد و تکامل بدنی و سازش محیط زیستی یاری کنیم تا تندرستی کودک مطابق قوانین رشد طبیعی و زیستی تامین شود و فرد هر چه بیشتر توانای های خویش را گسترش دهد.

2- اصل کسب موقعیت اجتماعی و شغلی: یاری رساندن به شخص در جهت کسب فن و دانش برای زندگی در محیط اجتماعی و پذیرش مسئولیتی در جامعه.

3- اصل آشنایی و اشتراک در تمدن انسانی: آمادگی در جهت شناخت اندیشه ها و افکار مطلوب و ارزشهای انسانی از اهداف مهم آموزش و پرورش می باشد.

4- اصل توجه به استعداد ها و شخصیت فردی:یعنی تدارک محیط و تهیه وسایل آموزش برای کودکان و جوانان است تا بتوانند به خویشتن پی ببرند،علائق و استعداد های خود را بارز و آشکار سازند.

5- اصل معنویت و تربیت روحی: هدف مهم دیگر آموزش و پرورش ایجاد فضائل اخلاقی و معنوی و تزکیه نفس و تعلیم و تلطيف عواطف و احساسات،به طور کلی آموختن قدر و منزلت ارزشهای معنوی در انسان است(بازرگان،1370).

اصول آموزش و پرورش و دوره ابتدایی

وظایف اساسی تعلیم و تربیت در این دوره را می توان به صورت زیر خلاصه کرد:

1- تعلیم مفاهیم اساسی که شرط نیل به فکر منطقی و عملی است مثل خواندن،نوشتن و حساب کردن.

2- بیداری ذوق که نخستین گام در تربیت حس زیبایی شناسی است موسیقی و نقاشی و کار دستی در شمار وسایل مناسب برای تربیت ذوق در این دوره است.اما در حال حاضر از این مواد درسی حتی وقتی هم در برنامه ها پیش بینی شده اند چنان که باید بهره برداری نمی شود،این دوره از نظر ایجاد ذوق به منزله دوره آگاهی است.

3- تربیت اجتماعی و شخصیت: این نوع تربیت به کیفیت حیات اجتماعی بستگی دارد
(شکوهی،1373).





2-2. ویژگی­های رشد دانش آموزان در دوره ابتدایی

ابعاد:

رشد جسمانی این دوره با دو مرحله مشخص شده است. در مرحله اول از 7 تا 9 سالگی که دوره آرامش یا استراحت نسبی نامیده می شود رشد مغز در 9 سالگی تقریباً به حجم نهایی خود رسیده است در نتیجه تکامل مغز و حرکات عصبی،کودک می تواند به محرکات خارجی،پاسخ های کاملاً اختصاصی بدهد. به طور کلی رشد بدنی آرام است؛ تعادل و هماهنگی در رفتار و اعمال کودک بیشتر محسوس است. اندام های جسمی و حرکتی تکامل یافته اند و کودک مهارتهای لازم و کافی را برای به کار بردن آنها کسب کرده است.

در مرحله دوم از 9 تا 11 سالگی مجدداً آهنگ رشد سریع تر می شود رشد ناگهانی در بیشتر دخترها،و آن عده از پسرها که به بلوغ زودرس خواهند رسید شروع می شود(گل صباحی،1385).



نکات مهم تربیتی این دوره در رابطه با رشد جسمانی

1- کودکان به فعالیت های بدنی بسیار علاقه دارند،اما از آنجایی که از کودکان برای اولین بار خواسته می شود که در فعالیت های نشسته به مدت طولانی شرکت کنند،نیروهای آنان به صورت عادات حالات عصبی رها می شوند مانند،جویدن مداد،بی قراری های عمومی،پیچاندن موها(همان منبع).


مطالب دیگر:
📎مبانی نظری تاثیر استقرار مدیریت دانش در صنعت فرش ایران📎پروپوزال امکان سنجی پیاده سازی مدیریت دانش در شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس📎مبانی نظری امکان سنجی پیاده سازی مدیریت دانش در شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس📎امکان سنجی استقرار نظام مدیریت دانش در دانشگاه آزاد اسلامی📎امکان سنجی استقرار مدیریت دانش در کتابخانه های دانشگاهی📎امکان سنجی پیاده سازی مدیریت دانش در دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس مدل پاولوسکی📎پروپوزال ارزیابی امکان استفاده از بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه📎مبانی نظری ارزیابی امکان استفاده از بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه📎پرسشنامه ارزیابی امکان استفاده از بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه📎ارائه مدل استقرار بودجه بندی عملیاتی📎امکان سنجی استقرار بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه علوم پزشکی📎امکان سنجی پیاده سازی بودجه عملیاتی در شرکت نفت📎ارزیابی اجرای بودجه بندی عملیاتی در شرکت‌های آب و فاضلاب ایران براساس مدل شه📎امکان سنجی اجرای بودجه ریزی عملیاتی در شهرداری📎امکان سنجی اجرای روش هزینه یابی بر مبنای فعالیت در بودجه ریزی عملیاتی📎امکان سنجی پیاده سازی بودجه ریزی عملیاتی بر اساس مدل شه در شهرداری📎امکان سنجی پیاده سازی بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه تهران📎بررسی مبانی فقهی قاعده نفی عسر و حرج📎بررسی فقهی و حقوقی قاعده عسر و حرج📎مبانی و ارکان قاعده عسر و حرج و مصادیق آن در ماده 1130 قانون مدنی📎طلاق بر مبنای عسر و حرج زن📎تنوع فرهنگی و نظریه های مربوط به آن و بررسی مهارت های مدیریت تنوع فرهنگی و مشارکت اجتماعی📎جزوه کلاسی فیزیوپاتولوژی خون📎مجموعه تست های استانداردهای حسابداری📎پروپوزال و طرح تفصیلی سبک رهبری توانمندساز مدیریت دانش در سازمان